Hvad siger kunderne?
 

Læs vores casestories
GLEMT KODEORD?


8. januar 2016

Velkommen til en ny generation af loyalitetsprogrammer


75% medlem af 3-4 kundeklubber

Alle detailkæder med respekt for sig selv har en kundeklub, et fordelskort, en loyalitetsordning, ja kært barn har mange navne. Og ca. 75% af forbrugerne er medlem, ikke bare af én ordning, men i gennemsnit i hele 3-4 forskellige ordninger. Det er flotte tal, som tyder på en succes.

 

Kundekortene bliver derhjemme

Men dykker man ned bag tallene og undersøger, hvor anvendte ordningerne er og hvor glade, forbrugerne er for dem, så tegner der sig et andet billede. En gruppe forskere ved Copenhagen Business School, CBS, har gennemført en grundig analyse, hvor de har fået svar fra 66.000 forbrugere. En af forskerne, Per Østergaard, fortæller til Politiken om konklusionerne, at mange forbrugere oplever, at de ikke får nok ud af at være med i klubberne. Til gengæld bliver de ofte dænget til med mails, som ikke er relevante for dem. Desuden finder danskerne, at de gammeldags plastik- eller magnetkort fylder alt for meget i pungen, og de vælger derfor at lade kortene ligge derhjemme.

 

Ny teknologi, nye muligheder

Det er ærgerligt, for forbrugerne vil faktisk gerne være med i klubberne, og hvis de bliver behandlet godt, vil de endda ofte blive loyale kunder! De kræver blot et system, der er let at forstå, nemt – læs virtuelt - at bruge, og som giver mulighed for reelle fordele, helst i form af kontante besparelser.

Sagt lige ud så er det på tide, at butikkerne opper sig og tilbyder kunderne nogle ordninger, som vil blive brugt og værdsat. Og den gode nyhed er, at det nu er blevet meget lettere for selv mindre butikker at etablere et virtuelt kundekort, som på én gang kører via sms, app og online. Således introducerede POS ONE i 2015 CLUB ONE:

  • SMS modul til arrangementer og tilbud
  • Segmentering af kunder
  • Integration direkte med dit nyhedsmailsystem
  • Synkronising med webshop, så kunden kan handle på nettet og bruge bonus i butikken
  • Tilmelding via kassesystem i butik, på Facebook eller via unik app, som Dansk Kontor Center udvikler

CLUB ONE kan både benyttes af en enkelt butik eller kæde og er fuldt integreret med POS ONE.

 

Kom hurtigt i gang med avanceret teknologi

Brian Kock fra Dansk Kontor Center, som sælger og leverer CLUB ONE og POS ONE, forklarer: ”Før var det kun store virksomheder med store udviklingsbudgetter, som kunne komme i nærheden af de avancerede forretningssystemer, som de ofte selv udviklede. Ved hjælp af bl.a. skyen og apps kan vi nu udvikle ret avancerede programmer, som er lette at bruge og kan bruges af mange med blot få tilretninger.”  Cloudbaserede POS-systemer er et andet godt eksempel på avanceret teknologi, som gør en positiv forskel for selv helt små detailhandlere.

 

Lyst til at prøve selv?

Ring gerne til os for en snak om, hvordan du kommer i gang med et loyalitetsprogram. 70 22 13 15 og tryk 1 for salg.

 

Læs evt. lidt mere om CBS-forskernes resultater her.

 

Hele rapporten kan købes her.

 

Vil du deltage i konferencen skab loyalitet med nye værktøjer d. 29 januar 2016 i København? Så læs mere her.



NYHEDER & ARTIKLER





10. marts 2016

Detail: 3 succestendenser 2016 kombinerer gammelt og nyt

Traditionel detailhandel er under pres for tiden, det er tydeligt for forbrugerne og selvfølgelig for detailhandlerne selv.







8. januar 2016

Velkommen til en ny generation af loyalitetsprogrammer

Alle detailkæder med respekt for sig selv har en kundeklub, et fordelskort, en loyalitetsordning, ja kært barn har mange navne. Og ca. 75% af forbrugerne er medlem, ikke bare af én ordning, men i gennemsnit i hele 3-4 forskellige ordninger. Det er flotte tal, som tyder på en succes.







4. december 2015

Flügger på Vestfyn vælger den nye SwippSOLO app fra DKC

Med SwippSOLO app’en blev Flügger på Vestfyn efter få klik og uden investeringer i hardware klar til at modtage mobilbetalinger fra deres kunder.







10. november 2015

POS ONE & E-Conomic - Et perfekt match

Som POS ONE kunde har du allerede styr på salgs- og kassesystemet. Men vidste du, at vores løsning også ”taler” perfekt sammen med økonomisystemet e-conomic?







3. november 2015

POS ONE på messe med Swipp og Nordea

POS ONE var på Erhvervs messe i Vejle med Nordea og Swipp, for at vise sine Swipp moduler frem







2. november 2015

POS ONE - Nu med SWIPP og MOBILEPAY

Odenseanske Pos One har udviklet et kassesystem, der kan give selv små virksomheder mulighed for at tage imod mobilbetalinger og automatisk lave økonomi- og lagerstyring.







31. oktober 2015

SWIPP til erhverv

SWIPP TIL ERHVERV - GOD FORRETNING OG GOD SERVICE!







15. september 2015

Skal jeg vælge MobilePay eller Swipp?

MobilePay og Swipp er kæmper intenst om kundernes gunst. Deres systemer er vidt forskellige, men ét har de til fælles: Det er salgsleddet og ikke forbrugeren, som skal betale. Og det er en god idé at kigge sig godt for, for prisen afhænger meget af hvor store og hvor mange transaktioner, du har i din forretning







1. august 2015

NFC i alle DKCs terminaler

Hos Dansk Kontor Center har vi NFC i alle vores terminaler





STOLT LEVERANDØR TIL

VI SAMARBEJDER MED

  DANSK KONTOR CENTER A/S
THRIGES PLADS 8
DK-5000 ODENSE C
(+45) 70 22 13 11
info@danskkontorcenter.dk
CVR 26005140